Monday, September 19, 2011

miss my Spotlight Tralala

hello everyone!
sihat ke semuanye?
hopefully all of you sihat la.
hehe.
lame pulak tak mengupdate Spotlight aku ni.
lil bit busy lately.
tak ade mase sangat nak luangkan untuk menulis.
since today ade mase sikit, boleh la menulis kejap.
ermmm. 
nak menulis pasal ape ye?
raye?
malas dah la nak cite pasal raye.
sebab dah lame berlalu.
rase macam dah basi story tu.
boleh ayat macam tu?
HAHA!

hari ni aku rase nak share something yang quite interesting.
pasal ape?
haaaa.
 pasal ni...


nikah
*curi kat google je*
hihi.
last 2 weeks tak silap, aku ade la nampak member FB dok update status pasal nikah ni.ape yang menarik sangat tu?cube korang bace ni dulu...

"Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dgn mas kahwinnya RM..”

Bunyi mcm senang kn?? Tp, erti sebenar dia : 

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau tak didik, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badan aku.

baca, dan cuba fahamkan setiap perkataan tu.
ok?

berat sebanarnya tanggungjawab seorang lelaki bila dah kahwin.
so, kepada wanita yang nak kahwin tu ingat la ye.
kesian bakal suami korang nak tanggung semua dosa.
yang dah kahwin pun same jugak!
jangan jadi bodoh pulak.
kalau dah tau tu, berubah la.
jangan la sampai orang mengata kita kat belakang.
;)
lagi satu,
jangan pandai cakap pasal orang lain,
 kalau diri sendiri tu same je.
tak rasa macam cakap depan cermin ke?
yang sebenar nya mengata diri sendiri.
got it???

one more thinggggg,
pesanan yang agak penting jugak.
jangan sampai orang yang kita sayang tu berubah hati.
disebabkan kesalahan kita sndiri!
setiap teguran yang diberi tu untuk kebaikan bersama.
:)

*ingatan buat diri sndiri jugak*


Lots Of Love :)
will be update more later

No comments:

Post a Comment