Thursday, November 11, 2010

Boleh tak tolong bagi idea?

macam mana nak mintak orang bayar hutang kita dengan cara yang paling baik/polite or yang seangkatan dengannye??? huhu. pening jugak kepala aku bila memikirkan orang yang bermasalah bila nak bayar hutang ni. cakap je nak bayar dalam masa terdekat. tapi? ermmm. habuk pun tak nampak. bila tanye je die cakap tak sempat la and macam-macam alasan lagi dieorang bagi. susah sangat ke nak bagi balik hak orang ha? tak malu ke bila orang asyik call or msg mintak duit? ape la pelik sangat korang ni? nak enjoy banyak pulak duit. pegi sana, pegi sini, shopping and so on la, malas la nak cakap banyak. tapi kalau nak suruh senaraikan boleh je. sikit pun tak jadi masalah. actually aku tak kisah kalau korang dari keluarga yang susah. maybe aku boleh faham situasi tu macam mane kan. tapi sekarang aku tak rase la pulak macam tu. ermmm. satu je la aku nak pesan. kalau tak ade duit buat cara tak ade duit la ye. jangan nak ikut cara kehidupan orang lain kalau diri sendiri tu tak mampu. *ni aku pesan untuk diri aku jugak* 


OK. lagi satu kalau dah pinjam duit orang jangan buat-buat lupe nak bayar. ade ke golongan macam ni? mesti la ade. kat dunia ni ape je yang tak ade. kadang-kadang tu orang yang korang pinjam duit tu dah malu nak mintak tau tak. tapi yang peliknye korang tak ade perasaan macam tu ke? manusia ke ape ek? fikir/ingat la sama orang lain pun nak guna jugak duit tu. ok la ye, sampai sini dulu. aku rase ape yang aku nak cakap dah terluah kat sini. kalau benda ni terkena kat muke anda yang membaca mintak maaf banyak-banyak. sometimes, dengan cara ni je la yang boleh digunakan untuk menyedarkan seseorang.
                                                               



Lots Of Love :)
will be update more later

No comments:

Post a Comment