Wednesday, October 5, 2011

Wanita itu Istimewa

Ya Allah, mengapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.


Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,

AKu kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,

AKu lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,

AKu kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,

AKu teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada sa
at yang lain menyerah,

AKu berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,

AKu kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,

Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..

Wanita makhluk kuat,

Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKu berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

*****

tapi...
kenapa masih wujud lagi manusia yang bergelar wanita ni membuang bayi?
baru-baru ni aku ade la bace kat FB pasal,
bayi dicampak dari tingkat 2.
Nauzubillah, dah tak boleh berfikir ke?
walaupun aku tak ade anak lagi...
tapi sebagai manusia mesti kita boleh fikir kan?
bayi anugerah Allah.
Tapi telah disia-siakan.
Moga si ibu diberi petunjuk Allah.
Hanya Allah penentu segalanya dan hanya DIA yang mengetahui.
:)


sekarang ni bukan tu je masalah berkaitan wanita.
ade juga yang nak kawen awal,
tapi bile dapat anak tak reti jage pulak.
biar je budak tu main bukan-bukan.
kire macam terbiar la.
yang si ibu ni fikir nak enjoy je keje.
tu macam mane ye?


so, conclusion nye.
kalau rase muda, nak enjoy, nak buat perangai macam tak ada anak,
JANGAN KAWEN DAN MENYUSAHKAN ORANG LAIN!
ok bye




Lots Of Love :)
will be update more later

No comments:

Post a Comment